Regulamin: FC25
§ 1.
ORGANIZATOR
Organizatorem turnieju jest:
Stowarzyszenie Przystań Szeligi-Buczki
Z organizatorem należy kontaktować się:
Telefon: 502 783 838 / 509 258 169
E-mail: masterligaelk@gmail.com
§ 2.
UCZESTNICTWO I DOPUSZCZENIE ZAWODNIKÓW DO GRY
2.1. Rozgrywki przeznaczone są tylko i wyłącznie dla drużyn, które w wyznaczonym terminie zgłoszą się dostarczając wypełniony stosowny formularz zgłoszeniowy.
2.2. Drużyna, w której składzie są osoby niepełnoletnie musi mieć pełnoletniego Opiekuna, który odpowiada za zawodników podczas meczów ligowych.
2.3. Kapitan drużyny będzie odpowiedzialny za wszelkie kontakty z organizatorem. Kapitan wyznacza swojego Zastępcę wypełniającego obowiązki kapitana w razie wystąpienia szczególnych okoliczności.
2.4. Każdy biorący udział w rozgrywkach zawodnik musi mieć przy sobie ważny dokument potwierdzający tożsamość i datę urodzenia zawodnika. Wszelkie fałszerstwa będą karane dyskwalifikacją z rozgrywek całej drużyny.
2.5. Niepełnoletni zawodnicy muszą posiadać podpisaną przez rodziców zgodę na uczestnictwo w rozgrywkach. Brak podpisanej przez rodzica lub opiekuna prawnego zgody powodować będzie wykluczenie zawodnika z rozgrywek.
2.6. Zawodnicy oświadczają, że posiadają ważne badania lekarskie zezwalające na udział w zawodach sportowych. Organizator zastrzega sobie prawo wglądu do odpowiedniej opinii lekarskiej. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikłe z tego wypadki.
2.7. Zawodnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w karcie zgłoszeniowej oraz wykorzystanie i przetwarzanie ich wizerunku przez organizatora.
2.8. Warunkiem przystąpienia do rozgrywek jest akceptacja niniejszego regulaminu. Zawodnicy zobowiązują się do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu oraz regulaminu obiektu, na którym odbywać się będą mecze ligowe.
2.9. Kapitan musi dostarczyć organizatorowi niezbędne do zgłoszenia dokumenty, mailowo lub osobiście, do dnia kończącego zapisy.
2.10. Zawodnicy niewymienieni na formularzu zgłoszeniowym nie zostaną dopuszczeni do gry.
2.11. Organizator zastrzega sobie prawo niedopuszczenia do gry zawodnika lub całej drużyny, jeśli zachowanie zawodnika lub zawodników drużyny może zagrażać bezpieczeństwu uczestników rozgrywek (w szczególności, gdy wskazuje na nietrzeźwość) bądź zachowanie drużyny/zawodnika danej drużyny wyraźnie narusza zasady fair play i ma negatywny wpływ na płynne przeprowadzenie turnieju czy ma to miejsce na obiekcie gdzie rozgrywana jest event czy w internecie (grupy kapitanów, social media ligowe).
§ 3.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
3.1. Podpisując formularz zgłoszeniowy zawodnik zgadza się na przetwarzanie swoich danych osobowych zamieszczonych w formularzu przez Stowarzyszenie Przystań Szeligi-Buczki w celu zgłoszenia oraz udziału w przedsięwzięciu sportowym pod nazwą Master Liga Ełk – Ełcka Liga Szóstek.
3.2. Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 7 RODO i w celu organizacji oraz udziału w przedsięwzięciu sportowym pod nazwą Master Liga Ełk – Ełcka Liga Szóstek.
3.3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od chwili zgłoszenia i wyrażenia zgody na ich gromadzenie oraz przetwarzanie.
3.4. Zawodnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania / prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. Jednocześnie informujemy, że dane będą archiwizowane zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Master Liga Ełk.
3.5. Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych.
§ 4.
CEL
Celami turnieju są:
4.1. Popularyzacja piłki nożnej sześcioosobowej w regionie
4.2. Wyłonienie zdobywcy tytułu Mistrza NextGen Sport Fest 2025
4.3. Wyłonienie najlepszych zawodników w poszczególnych kategoriach NextGen Sport Fest 2025.
§ 5.
TERMIN I MIEJSCE ROZGRYWEK
5.1. Termin: 21-22 czerwiec 2025
5.2. Miejsce: Stadion MOSIR w Olecku, ul. Parkowa 1
§ 6.
PRZEBIEG ROZGRYWEK
6.1. Przed startem turnieju Organizatorzy zobowiązani są do opublikowania podziału na grupy i terminarza rozgrywania poszczególnych turniejowych grup.
6.2. Terminarz może uleć zmianie w momencie gdy do rozgrywek dołączą nowe zespoły lub jeden z zespołów wycofa się z rozgrywek na dzień lub więcej przed turniejem.
6.3. System rozgrywania meczów zależny jest od ilości zespołów, które biorą udział w turnieju.
6.4. Mecze rozgrywane będą na wyznaczonych wcześniej przez Organizatora boiskach.
6.5. W przypadku gdy jeden z zespołów nie pojawi się na obiekcie w dniu rozgrywania turnieju bez wcześniejszej informacji, Organizatorzy mecze takiego zespołu weryfikują jako walkowery a czas meczów w grupie zostaje odpowiednio wydłużony.
§ 7.
PRZEPISY GRY
7.1. Zespoły grają w składach sześcioosobowych: pięciu graczy w polu + bramkarz.
7.2. Wymiary bramek: 2 x 5 m, piłka: rozmiar 5
7.3. Czas gry: 1 x 15 minut (lub 1×20 minut w grupie gdzie jest mniej zespołów)
7.4. Przed rozpoczęciem spotkania odbywa się losowanie z udziałem sędziego. Drużyna wygrywająca losowanie rozpoczyna grę, a przegrywający wybiera stronę boiska.
7.5. Zawodnik na wykonanie rzutu z autu ma 5 sekund, które odlicza sędzia prowadzący mecz.
7.6. Obuwie piłkarskie: dozwolona jest gra w korkach plastikowych. Zakaz wkrętów.
7.7. Bramkarz może chwytać piłkę tylko w polu bramkowym.
7.8. Wznowienie gry od tzw. „piątki” wykonuje się wyrzucając piłkę ręką przez bramkarza a rzuty z autu wykonywane są nogą. W momencie gdy bramkarz wypuści piłkę z rąk wykonując tzw. „piątkę” uważane jest to za wykonanie wznowienia i gra toczy się zgodnie z przepisami. Bramkarz może wypuścić piłkę z rąk pod własne nogi i zacząć ją prowadzić.
7.9. Atakowanie piłki za pomocą wślizgu, gdy jest ona w posiadaniu przeciwnika lub gdy próbuje on ją zagrać jest dozwolone. Przekroczenie przepisów czyli zbyt agresywny atak oznaczać będzie przerwanie gry przez sędziego i przyznanie rzutu wolnego drużynie przeciwnej.
7.10. Naruszenie nietykalności sędziego (niezależnie od siły i zamiarów) skutkuje automatycznym przyznaniem czerwonej kartki i wykluczeniem z turnieju.
7.11. Gra bez „spalonego”.
7.12. W turnieju nie obowiązuje zasada „zrzeszenia” czyli grać mogą wszyscy zawodnicy bez znaczenia na kontrakty piłkarskie czy poziom rozgrywkowy, na którym aktualnie grają.
7.13. Zmiany hokejowe odbywają się przy linii bocznej boiska przy strefie wyznaczonej przez sędziego. Zmiana poza strefą skutkować będzie żółtą kartką i rzutem wolnym przyznanym drużynie przeciwnej z miejsca, w którym dokonana została nieprawidłowa zmiana.
7.14. Zawodnicy rezerwowi zobowiązani są do nałożenia podczas przebywania w strefie zmian znaczników piłkarskich, które otrzymali od sędziego. Prawidłowa zmiana jest tylko i wyłącznie w momencie przekazania znacznika z ręki zawodnika wchodzącego do ręki schodzącego w wyznaczonej strefie zmian. Inne niedozwolone zmiany będą karane żółtymi kartkami.
7.15. W strefie zmian oprócz zawodników mogą przebywać maksymalnie dwie osoby ze sztabu (np. trener i asystent)\
7.16. Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 5 m od piłki.
7.17. Rzut karny wykonywany jest w formie „hokejowej” polegającej na akcji zawodnika sam na sam z bramkarzem. Zawodnik rozpoczyna bieg z piłką z linii środkowej boiska. Ma 13 sekund od momentu startu akcji na jej sfinalizowanie. Czas 13 sekund jest liczony od momentu gwizdka sędziego. Akcja jest przerwana, gdy piłka opuści pole gry lub złapie ją bramkarz. Bramkarz w trakcie rzutu karnego nie może opuścić pola karnego, a w chwili startu zawodnika, musi stać na linii bramkowej. Gol zostaje uznany, jeśli piłka przekroczy linię bramkową w trakcie 13 sekund. W przypadku faulu bramkarza na zawodniku, akcja zostaje uznana jako bramka dla drużyny wykonującej rzut karny. W przypadku faulu zawodnika na bramkarzu, akcja zostaje przerwana. Zawodnik wykonujący karnego nie może dobijać i kontynuować akcji gdy piłka odbije się od słupka lub poprzeczki.
7.18. Niestawienie się drużyny na czas rozpoczęcia meczu oznacza walkower na korzyść drużyny przeciwnej w stosunku 3:0 i 3 punktów. Czas oczekiwania na drużynę na boisku przez sędziego wynosi 5 minut.
7.19. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki wynikające z udziału w rozgrywkach osób chorych oraz za skutki owych wypadków przed, po i w czasie rozgrywania zawodów, ani za koszty leczenia.
7.20. Zawodnicy powinni grać w ochraniaczach. Obowiązuje zakaz gry w biżuterii.
7.21. Sprawy nie ujęte w zasadach gry i jego interpretacje rozstrzyga Organizator.
§ 8.
PUNKTACJA
8.1. Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, remis 1 punkt, za przegraną 0 punktów.
8.2. Za przegraną wskutek niestawiennictwa 0 punktów i wynik 0:3.
8.3. O kolejności w ligowej tabeli decyduje kolejno:
8.4. Większa ilość zdobytych punktów;
8.5 Równe punkty przy dwóch zespołach: bezpośredni mecz
8.6. Równe punkty przy więcej niż dwa zespoły: liczba zdobytych punktów między tymi zespołami a przy równej liczbie punktów korzystniejsza różnica punktowa między zdobytymi i utraconymi bramkami w meczach między tymi zespołami
8.7. Stosunek bramek – strzelone do straconych;
8.8. Większa liczba zdobytych bramek;
8.9. Rzut monetą
§ 9.
KARY INDYWIDUALNE
9.1. Żółta kartka: kara 2 minuty. Zawodnik (także bramkarz) ukarany żółtą kartką opuszcza boisko na dwie minuty. Może on powrócić na boisko przed upływem regulaminowych dwóch minut, tylko w przypadku, w którym jego zespół straci w tym czasie bramkę. Otrzymanie drugiej żółtej kartki w czasie meczu, oznacza w konsekwencji otrzymanie czerwonej kartki.
9.2. Czerwona kartka: kara wykluczenia z danego meczu. Zespół, którego zawodnik ukarany został czerwoną kartką, po upływie pięciu minut może wprowadzić innego zawodnika na boisko.
9.3. W przypadku gdy żółtą lub czerwoną kartkę otrzymuje bramkarz, musi on opuścić boisko a zespół może wprowadzić bramkarza rezerwowego, wtedy boisko opuszcza inny zawodnik z pola.
9.4. Organizatorzy mogą ukarać zawodnika dodatkową karą zawieszenia (jeśli arbiter nie zauważył) na podstawie własnych obserwacji (lub zgłoszenia przez osoby postronne) negatywnego zachowania na boisku/ławce/poza boiskiem lub zapisu z kamery VEO.
9.5. Zawodnik, który na obiekcie lub w internecie (portale typu Instagram, Facebook) obrażają Organizatorów używając obraźliwych słów lub pomawiają bezpodstawnie ich działania mogą zostać przez Organizatorów zawieszeni na dowolny okres czasu we wszystkich organizowanych przez nich wydarzeniach. Zawodnik taki nie może zgłosić własnej drużyny lub wziąć udział w barwach innego zespołu.
§ 10.
KARY ZESPOŁOWE
10.1. Niestawienie się drużyny na czas rozpoczęcia meczu oznacza walkower na korzyść drużyny przeciwnej w stosunku 3:0 i 3 punktów. Czas oczekiwania na drużynę na boisku przez sędziego wynosi 5 minut.
10.2. Zespół startujący w turnieju zobligowany jest do rozegrania w lidze wszystkich swoich zaplanowanych spotkań.
10.3. Organizator może ukarać zespół walkowerem w przypadku gdy nie nieuregulowania płatności licencyjnej w wyznaczonym terminie.
§ 11.
ZACHOWANIE SIĘ W TRAKCIE ROZGRYWEK
Wszystkich osoby biorące udział w turnieju (obiekt, internet), w szczególności zawodników, trenerów i kibiców obowiązują następujące zasady:
11.1. Przestrzeganie przepisów „fair play”;
11.2. całkowity zakaz spożywania alkoholu na terenie obiektu;
11.3. zakaz przeklinania;
11.4. całkowity zakaz palenia na terenie obiektu;
11.5. całkowity zakaz noszenia barw klubowych, nie będących barwami zespołów występujących w turnieju;
11.6. odpowiedzialność za wszelkie zniszczenia ponoszą sprawcy;
11.7. odpowiedzialność za osoby niepełnoletnie ponosi ich opiekun prawny;
11.8. odpowiedzialność za wszelkie zniszczenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie ponosi ich opiekun prawny;
11.9. zawodnicy powinni ułatwiać organizatorom wykonywanie ich obowiązków, z nagrywaniem oraz fotografowaniem imprezy włącznie;
11.10. zawodnicy, jeśli zajdzie taka konieczność, wyrażają zgodę na badanie alkomatem;
11.11. nieprzestrzegający regulaminu osoby i drużyny mogą zostać usunięte z terenu obiektu oraz zdyskwalifikowane z rozgrywek. Za przewinienia jednego zawodnika może być zdyskwalifikowana cała drużyna.
Złamanie jednej z powyższych zasad może skutkować wykluczeniem zawodnika lub zespołu z rozgrywek na wyznaczony (dowolny) okres czasu ze wszystkich organizowanych wydarzeń w przyszłości.
§ 12.
ZOBOWIĄZANIA ORGANIZATORA
12.1. Organizator turnieju zobowiązuje się do zapewnienia zawodnikom uczestniczącym w nim:
– obsługi sędziowskiej;
– pomocy medycznej w razie nagłych wypadków;
– ubezpieczenia.
12.2. Organizator nie odpowiada za uszczerbki na zdrowiu powstałe podczas turnieju i w związku z turniejem ani za ich skutki.
12.3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku zniszczenia, zaginięcia lub kradzieży rzeczy uczestników.
§ 13.
NAGRODY
Zwycięzca turnieju uzyskuje tytuł Mistrza NextGen Sport Fest 2025 oraz zostaje uhonorowany pucharem. O dodatkowych nagrodach drużynowych lub indywidualnych Organizator poinformuje w oddzielnym komunikacie.
§ 15.
UBEZPIECZENIE
Organizator zapewnia wszystkim zawodnikom biorącym udział w turnieju ubezpieczenie NNW. Szczegółowe warunki ubezpieczenia można uzyskać kontaktując się z Organizatorem rozgrywek.
§ 16.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
16.1. Sprawy nie ujęte w regulaminie i jego interpretacje rozstrzyga organizator.
16.2. Każdy uczestnik turnieju wyraża zgodę na warunki określone w regulaminie, zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu oraz regulaminu obiektu, na którym rozgrywki się toczą.
16.3. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
16.4. W skrajnych sytuacjach (np. przy bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych) organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia długości trwania meczu.
16.5. Uczestnik przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że Organizator będzie uprawniony do odmówienia Uczestnikowi uczestnictwa w imprezie w przypadku nieprzestrzegania przez uczestnika niniejszego regulaminu.
16.6. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego regulaminu zostanie uznane za całkowicie lub częściowo nieważne lub niewykonalne z jakiegokolwiek powodu, to nie narusza to ważności pozostałych postanowień niniejszego regulaminu, które będą w dalszym ciągu ważne i wykonalne. Nieważne lub niewykonalne postanowienie należy zastąpić postanowieniem ważnym, którego treść jest możliwie zbliżona do postanowienia nieważnego i niewykonalnego.
16.7. Niniejszy Regulamin wydarzenia, określa całość ustaleń pomiędzy Organizatorem i Uczestnikiem Imprezy i zastępuje wszelkie wcześniejsze ustne lub pisemne porozumienia dotyczące Imprezy.